LIFE IS HERE

Kristen mission med JESUS i centrum  Vi finns i Gävleborg i Gävle men är ett fritt team och inte bundet till någon församling!                 

 

Är det en äkta kristen församling, Guds församling, du är med i?

I Hosea 28:5 säger Herren:

  • 6 Mitt folk går underi brist på kunskap. Eftersom du har förkastat kunskap,
  • skall också jag förkasta dig, så att du inte längre är min präst.
  • Du glömde din Guds undervisning, därför skall också jag glömma dina barn.
  • Hur är det i din församling? Predikar man så att det skall gillas av församlingen, eller predikar man Guds Ord som bibeln säger? Utan hänsyn till den som det kliar i öronen på??

    Falsk eller äkta och ren undervisning?

     

    2 Johannes 1:     9 Den som går vidare och inte blir kvar i Kristi lära, han har inte Gud. Den som blir kvar i hans lära, han har både Fadern och Sonen. 10 Om någon kommer till er och inte har med sig denna lära ska ni inte ta emot honom i ert hem eller hälsa honom välkommen. 11 Den som välkomnar en sådan gör sig medskyldig till hans onda gärningar.

     

      Här ser du något viktigt för att församlingen skall kunna både bestå och växa!!

    1 Kor 14: 

    26 Hur ska det då vara, bröder? Jo, när ni samlas har var och en något att ge: en psalm, en undervisning, en uppenbarelse, ett tungotal och en uttydning. Låt allt bli till uppbyggelse.
    27 Om någon talar tungomål får två eller högst tre tala, en i sänder, och någon ska uttyda.
    28 Finns det ingen som uttyder ska tungomålstalaren vara tyst i församlingen och i stället tala för sig själv och för Gud.
    29 Två eller tre profeter ska tala, och de andra ska pröva det som sägs.
    30 Men om någon annan som sitter där får en uppenbarelse ska den förste vara tyst.
    31 Ni kan alla profetera, en i sänder, så att alla blir undervisade och alla blir uppmuntrade. 32 Och profeternas andar underordnar sig profeterna, 33 för Gud är inte oordningens Gud utan fridens.
     
    En församling som kompromissar med Guds Ord kan inte bestå, dörför bör dett från ord. 28: 19 vara bibelordet!
     

    ·  18 Den som lever hederligt blir räddad,

    ·  den som i falskhet går dubbla vägar

    ·  faller på en av dem✱.

     

    Jesus har ju offrat sig för församlingen och så här skall den vara!!

     

    Ef 5:

    25 Ni män, älska era hustrur, så som Kristus har älskat församlingen och offrat sig för den. 26 Han gjorde det för att helga den, sedan han renat den med vattnets bad i kraft av ordet, 27 och föra fram församlingen inför sig i härlighet, utan fläck eller skrynkla✱ eller annat sådant. Helig och fläckfri skulle den vara.

     

    Hur fungerar då församlingen, det finns ju tjänster <herren har fördelat och som är till för att församlingen skall fungera.

     

    Ef 4 står det om tjänster. Finns dessa i funktion i din församling? Finns tjänsterna, men man har inte släppt fram dessa?

     

    7 Men åt var och en av oss gavs nåden, alltefter den gåva som Kristus mätte ut.

    8 Därför heter det: Han steg upp i höjden, han tog fångar och gav människorna gåvor.

    9 Detta ord "han steg upp" vad betyder det, om inte att han också stigit ner till jorden?

    10 Han som steg ner är också den som steg upp över alla himlar för att uppfylla allt.

    11 Och han gav några till apostlar, andra till profeter, andra till evangelister och andra till herdar och lärare.

    12 De skulle utrusta de heliga till att utföra sin tjänst att bygga upp Kristi kropp,

    13 tills vi alla når fram till enheten i tron och i kunskapen om Guds Son, till ett sådant mått av manlig mognad att vi blir helt uppfyllda av Kristus.

     
     
    Hur är det i den församling du är med? Är det en levande och underordnad församling till Ordet eller en pstorsstyrd religiös .... 
    Då är det dags att ta itur med detta NU!

    START    Om oss    Församling     Frälst/ Kristen    Helig Ande/ Dop    Antikrist    Staten    Kontakt            Powered by Free Website Builder